Unser Kollegium

8 2019 Kollegium

(Das Foto stammt aus dem Schuljahr 2019/20)

Um die Lehrerinnen und Lehrer des Schuldorfs per E-Mail zu kontaktieren, verwenden Sie bitte den Anfangsbuchstaben des Vornamens durch Punkt getrennt vom Nachnamen.

Bitte beachten Sie die Änderung von ä, ö, ü und ß in ae, oe, ue und ss.

Beispiel: m.mustermann@schuldorf.de 


Herr S. Adelberger

Frau N. Alem

Herr J. Alfter

Frau N. Bahrenberg

Herr F. Bauer

Herr H. Baum

Herr B. Baumann

Herr B. Baytemir

Herr C. Becker

Herr P. Bienhaus

Frau M. Bierbaum

Herr H. Bikoni

Frau C. Boba

Frau O. Bonechi

Herr R. Borger

Frau S. Bosio

Herr T. Bott 

Frau T. Brenner

Frau S. Bresk

Herr D. Brücher

Frau A. Bruns                                                                                                           

Frau U. Budnik

Frau G. Cipressi-Hoheisel

Herr T. Colell

Frau B. Conrad

Herr S. Conrad

Frau C. Croonen

Frau A. D'Alessio

Frau K. Danylova

Frau M. Davids

Frau N. Dietrich

Frau L. Diez

Frau A. Dorausch

Frau A. Ebert

Frau H. Eckardt

Frau N. Eicke

Frau N. Eisenblätter

Herr F. El-Haddouchi (f.el-haddouchi@schuldorf.de)

Herr L. Elliott

Herr D. Evans

Frau S. Falk

Frau N. Feldt-Caesar

Herr G. Fischer

Frau P. Fliess

Herr N. Franke

Herr M. Ganskow

Frau S. Geiß

Frau S. Genewikow

Frau S. Georgi

Frau S. Ghetie

Herr O. Gottwein

Frau L. Gracia

Herr D. Groha

Frau S. Großhauser

Frau A. Grund

Herr P. Gunderson

Frau R. Gunderson

Herr A. Hartmann

Frau M. Hauke 

Frau A. Haus

Herr M. Haxel

Frau A. Heimes

Herr B. Heinz

Frau N. Heitsch

Frau S. Helbach

Frau E. Hennhoefer

Frau E. Hochapfel

Herr G. Irion

Herr P. Jägemann

Herr P. Jennings

Frau K. Johanning

Herr T. Jördens

Herr A. Junek

Herr S. Junk

Frau J. Kannengießer-Förster (j.kannengiesser@schuldorf.de)

Frau M. Karepin

Frau F. Kaye

Frau S. Kaymer

Frau S. Keil

Frau A. Keller

Frau T. Keller

Herr M. Kern

Frau K. Kerner

Herr J. Kintopf

Herr J. Kirchhein

Frau D. Kirmizioglan

Frau V. Klingenbeck

Herr M. Klöppinger

Herr N. Kocak

Frau U. Koch

Frau H. Kriese-Sukalla

Herr J. Kunith

Herr O. Lavaud-Canonne

Frau R. Lehmann

Frau J. Lehn

Frau J. Lehr

Frau P. Leidert

Frau S. Leykauf

Frau C. Lienemann

Frau I. Link

Frau S. Lücke

Frau A. Maier-Markgraf

Frau R. Maksimovic

Herr J. Marbach

Frau C. Martini-Appel (c.martini-appel@schulen.ladadi.de)

Frau G. Mehlhorn

Frau S. Meyer-Hermann

Frau K. Michel

Herr R. Milerski

Frau A. Mohns

Frau J. Müller

Frau A. Müller

Herr C. Munteanu

Frau N. Nasar (n.nasar@schulen.ladadi.de)

Frau C. Nebel

Herr P. Neumann

Frau E. Nicholls

Frau M. Nitsche

Herr L. Nölle

Frau H. Nuss

Frau K. Obermeier

Frau M. Önkol

Frau M. Opper

Herr G. Papp

Frau V. Perri

Frau C. Pfleger

Herr F. Pollozek

Frau A. Pons-Seinsche      

Frau A. Pospischil

Herr B. Prieto-Vargas

Herr M. Reichert                                                                                                                              

Frau M. Reyes Sànchez (m.reyessanchez@schuldorf.de)

Frau A. Ritt

Frau D. Ritter

Frau M. Rogowski

Frau E. Rohrbach

Frau S. Roßmann

Frau S. Rothe

Frau A. Rothermel

Frau S. Rückert

Frau K. Ruetschlin

Herr C. Ruder

Frau A. Ruh

Frau P. Sammer

Herr R. Sander

Herr B. Sandner

Frau U. Sauer

Frau A. Saxena

Herr C. Schäfer

Herr D. Schäfer

Herr H. Schäfer

Frau U. Schell

Herr W. Scheuerpflug

Frau T. Scheuren

Herr M. Schlittenbauer

Frau R. Schlosser

Herr M. Schmelz

Frau C. Schnackenberg

Frau V. Schnellbächer

Herr U. Schnorrenberger

Frau C. Schürmann

Frau S. Schwarz

Frau S. Seliger

Frau C. Sellors

Frau P. Sharifan

Frau S. Shariff

Frau N. Sieber

Herr B. Sievers 

Frau N. Simon

Frau M. Simpson

Frau R. Skaar

Frau M. Sluijs

Frau F. Sohni

Frau C. Sommer

Herr J. Son

Frau J. Sonntag

Frau A. Starke

Herr D. Steinbacher

Herr J. Stensland

Frau A. Stoeckle

Frau A. Terjung

Frau T. Timm

Herr C. Timm

Herr C. Tschöpe

Frau C. Turner

Frau S. Underhill

Frau D. Vanicek

Herr S. Viethen

Frau D. Vogel

Herr M. Volz

Herr M. Warich

Frau L. Weber

Frau I. Wecht

Frau A. Weiher

Herr U. Wenzel

Frau U. Wetterich

Frau S. Willner

Herr R. Winter-Wolf

Frau Z. Wood

Frau M. Zakharchenko

Herr K. Zimmer

Herr F. Zimmermann

Frau S. Zimmermann

Herr U. Zocholl

 

 

Die Ganztagsbetreuung für die Schulzweige Grundschule und Sekundarstufe I

Leitende Koordination Ganztag: Anna-Lena Heimes

Träger: Betreuung DaDi gGmbH für den Grundschulzweig und die Sekundarstufe I

Förderverein Internationale Schule und Preschool e.V. für den Internationalen Schulzweig

Erreichbarkeiten Betreuung DaDi gGmbH (06155 89804-0) (Montag bis Donnertag 8-15 Uhr, Freitag 8-14 Uhr) kontakt@betreuung-dadi.de

Förderverein Internationale Schule und Preschool e.V. (06257 970373), (06257 979378) (mittwochs von 9-13 Uhr und nach Vereinbarung)

Betreuung Grundschule (Klassen 1-4): Menan Gremm (017661258171)Email: gtb-gr@schuldorf.de 

Betreuung Sekundarstufe I (Klasse 5-8): bei Fragen zur Ganztagsbetreuung Sek I, Gymnasium, erreichbar: Montag bis Donnerstag von 7-16 Uhr, Freitag nach Terminvereinbarung: Martina Weis (01784938429) Email: m.weis@schuldorf.de  

Ganztagsangebot

1. Frühstück:

  • Oase Kiosk (ab 08:30 Uhr)
  • Neue Mensa (ab 07:30 Uhr)

2. Mittagessen 

  • Mittagessen Funky Food (für die Grundschüler von 12:30 - 13:45 Uhr)
  • MIttagessen Oase (für die Klasse 5 bis 7 deutsche Schulzweige von 12:30 - 13:45 Uhr)
  • Mittagessen Neue Mensa (für die SISS Klassen 5-12 und HR/Gym ab Klasse 8 von 12:30 - 13:45 Uhr)

Das Anmeldeformular und Informationen zum Caterer finden Sie hier

3. Betreuung Grundschule - Pakt für den Nachmittag (Klasse 1-4)
Die Anmeldung und die Teilnahmebedingungen finden Sie hier.

4. Betreuung Sekundarstufe I (Klasse 5-8)
Einen Infoflyer, die Anmeldung und die Teilnahmebedingungen finden Sie hier.

5. Ferienspiele

6. Individuelle Nachhilfe durch Oberstufenschüler/innen in speziellen Fächern; Vermittlung über das Sekretariat Sekundarstufe I (06257 970330)

7. Arbeitsgemeinschaften

Unser umfangreiches AG-Angebot wird jeweils zu Beginn des Schuljahres veröffentlicht. 

 

Die Fördervereine am Schuldorf

Die Fördervereine unterstützen Aktivitäten und Anschaffungen am Schuldorf in vielfältiger Weise. Alle Mittel werden ausschließlich zum Nutzen der Schüler verwendet. Deshalb unterstützen Sie bitte die Arbeit der Fördervereine – durch Mitgliedschaft mit festen Monatsbeiträgen, einmaligen Geld- und Sachspenden u.a. – auch kleine Gaben sind willkommen! Bitte wenden Sie sich mit Ihrer Initiative direkt an den jeweiligen Förderverein:

Logo png

FöV Grundschule

Vorstand: Miriam Fleischhacker (1. Vorsitzende), Birte Friedrich (stellvertretende Vorsitzende), Michael Supp (Kassenwart)
 Email: vorstand@fgsb.de 

Der Förderverein stellt sich hier vor. 

FöV Gesamtschule/weiterführende Schulzweige Gym/HRFö Jg. 5 - 13

Vorstand: Ursula Schneider, Ines Gomez, Lissy Sommerfeldt (Schatzmeisterin)

Beisitzer: Gesa Fuchs, Heike Waldinger, Sonja Moskwa

Weitere Informationen und Kontakte auf unserer Homepage: https://foev-schuldorf.org/ 

FöV Internat. Schule und Preschool - SISS Primary und Secondary

Vorstand: Kim Nergaard und Mara McClain-Pleskot (Schatzmeisterin)

Email: friendsofsiss@gmail.com Homepage: www.friendsofsiss.com 

Die Schulleitung am Schuldorf Bergstraße

SL0224 

Sekretariate

Gesamtschulleitung

Grundschulzweig

SISS Primary (1-4)

SISS Secondary (5-12)

HR–Zweig (5-10)

Gymnasialzweig (5-9)

Gymnasiale Oberstufe (E1-Q4)

Frau Brüel

Frau Kuntze

Frau Baldauf

Frau Kienzle

Frau Baar/ Frau Jeromin

Frau Baar/ Frau Jeromin

Frau Wolf

06257-9703 15

06257-9703 40

06257-9703 50

06257-9703 600

06257-9703 30

06257-9703 30

06257-9703 20

 

The Parents' Evening

The Parents' Evening

The parent representatives invite their class parents to the Parents' Evening. The evening can be held whenever necessary, but at least once per term (Hessian Schools Act § 107 para. 2). All parents are invited (including the parents of full aged pupils). The class teacher typically joins the evening as well. In agreement with the parents, other people may be invited (e.g., students, subject teachers, or administration). Parent evenings should be carefully prepared and organized in advance.

Meeting

If no date was selected at the previous parents' evening, the school parent council can select a date. The date should be coordinated with the class teacher and possibly with administration. One should pay particular attention that no other event that may discourage parents from participating coincides on the same evening (i.e., local celebrations, football games, etc.).

Agenda

The evening’s agenda should be communicated to the parents in the invitation. If topics were not already chosen at the previous parents’ evening, then discussions with the class teacher or other parents can provide a source of topics of interest. Sometimes it can also be useful to invite a key school member to speak on certain school-related issues.

Schedule

Although it is difficult to estimate the duration of a presentation, a report, or the discussion of a specific topic, an exact time for the individual agenda items should always be placed. The time for reports or presentations should be as short as possible, while generous time for discussion should be allowed. It is also advisable not to present a parents’ evening as an "open-end" event, but rather to agree at the beginning of the meeting on an end time that is acceptable to all, especially for working parents.

Invitation

The invitation to the parents' evening should be sent at least ten days prior to the evening. The invitation is generally distributed at school to the children to be delivered to parents. Even if everything has been agreed upon with the class teacher, he/she should also receive a written invitation. The invitation should include the date, location and agenda.

The Seating Arrangement

If the classroom tables and chairs are in rows behind each other, then they should be arranged in either a circular, rectangular or horseshoe shape, preferably at the beginning of the evening. To ensure that all parents know who is speaking at any time, it is recommended that name cards on a large folded paper be placed on the table before each attendee. A parents' meeting can also take place outside the school. Problems with the seating arrangement will then probably not be an issue.

Attendance Register and Log

After greeting the parents, the representatives circulate an attendance list and present the agenda. Any requested changes to the agenda must be voted on in order to make the amendment. The minutes of the evening should be taken to record important information and agreements. This should be done by a parent since the parent representative is responsible for leading the evening.

Moderator

One of the parent representatives shall serve as the meeting moderator. He/she should focus on two main points: first, to ensure that the time for each topic is evenly distributed. The class teacher should not be expected to be the main speaker. Secondly, each of the agenda items should be covered. This requires the representative to encourage discussion on each point, and likewise, prevent anyone from lingering on a point too long.

Decision

The most important issues and decisions arising from the parents’ evening shall be recorded in the minutes.

Closing Remarks

The closing remarks should be made by the parent representatives. They should summarize the results and, when possible, agree on the date for the next parents evening with those in attendance.

Follow-Up

Distribution of the meeting minutes, as well as follow-up on any decisions/action items should be done.

 

 

Unterkategorien

Seite 4 von 64